WIARA, SŁUŻBA, CHARAKTER

next arrownext arrow
Shadow

O nas

Poprzez swoją działalność chcemy wspierać wychowanie w rodzinie. Pomagamy dzieciom stać się odpowiedzialnymi i szczęśliwymi obywatelami oraz chrześcijanami, otwartymi na Boga i innych ludzi, spójnymi w swoich myślach, słowach i działaniach; dorosłymi na których można polegać.

Metoda skautowa praktykowana przez Skautów Europy opiera się na pedagogice Roberta Baden-Powella, wzbogaconej przez ojca Jacquesa Sevin (Francja), Jeana Corbisier (Belgia) oraz hrabię Mario di Carpegna (Włochy) w latach 20. XX wieku. Ma na celu rozwój dzieci i nastolatków poprzez grę i przygodę w otoczeniu przyrody oraz przyjęcie odpowiedzialności w grupie.

Znajdź nas na Facebooku

Okładka dla Skauci Europy w Warszawie
1,929
Skauci Europy w Warszawie

Strona Skautów Europy w Warszawie i okolicach

W ostatnią niedzielę - 7 stycznia 2024 spotkaliśmy się w gronie przewodniczek i wędrowników z sześciu warszawskich hufców na WOWie, czyli Wieczerzy Opłatkowej Warszawy 🎄Zaczęliśmy od wspólnej mszy świętej w Katedrze Wojska Polskiego, bo narodziny Zbawiciela najlepiej świętować razem z Nim!🙂Potem był czas na składanie życzeń, kolędowanie, a nawet ekspresję! 🥳 Przygotowaliśmy scenkę o tym jak trzech mędrców przybyło do Jezusa 🐫 Ale jako że zebrali się pośród nas przedstawiciele trzech gałęzi - wykorzystaliśmy ten potencjał i scenka miała trzy odsłony: wilczkową, harcerską i przewodniczkowo-wędrowniczą💛💚❤️Spójrzcie na zdjęcia! by Małgorzata JaroszDziękujemy wszystkim obecnym na niedzielnym WOWie a tym, którzy nie mogli być z nami życzymy - niech radość z Bożego Narodzenia trwa i przynosi piękne owoce w życiu Waszym i tych, którzy są wokół.🙏🕊Hufcowi ... See MoreSee Less
View on Facebook
Ostatnie dni roku szefowie 3. Hufca Warszawskiego spędzili na swojej zimowej wędrówce. Przemierzali w tym czasie malowniczy beskid żywiecki, a za schronienie służyła im przepiękna górska chata. Koniecznie zobaczcie jakie piękne widoki mogli podziwiać w czasie swojej pielgrzymki!fot. Franciszek Krzemiński ... See MoreSee Less
8 grudnia ognisko św. Joanny Beretty-Molli z 6. Hufca Warszawskiego wyruszyło na zimową wędrówkę do Beskidu Żywieckiego.Przywitała nas duża ilość śniegu i niesamowite widoki w Rajczy, które towarzyszyły nam całą drogę do Węgierskiej Górki ❄️🌨🏔Na tej wędrówce miałyśmy możliwość zdobycia nowych umiejętności takich jak przemieszczanie się w śniegu (sięgał nam w niektórych momentach za kolana), czy też rozpalanie ogniska na śniegu 🔥❄️.Był to czas pełen śmiechu, przygód, modlitwy i odpoczynku (ale nie fizycznego 😆).✒️ Ania Wiwała📷 Iga Romanowska ... See MoreSee Less
💯❗️ Tyle Wilczków z 6. Hufca Warszawskiego wzięło udział w patriotycznej grze listopadowej 🇵🇱. 1️⃣7️⃣ szóstek współpracowało, aby zdobyć dane do raportu 📜dla Powstańców Warszawskich. Informacje te miały pomóc w walce z wrogiem. Wilczki cały czas miały oczy i uszy szeroko otwarte, ponieważ na każdym kroku czaili się niemieccy żołnierze. Po długich zmaganiach, udało się, przekazać raporty ✉️ oraz pakunki 📦 do AK. ... See MoreSee Less
View on Facebook
W ostatni weekend odbyła się jesienna wędrówka szefowych z 8. Hufca Warszawskiego. Przewodniczki opowiadają o niej tak:Żeby w pełni poczuć to, co my trzeba po prostu wziąć plecak i przeżyć to na żywo. Mimo wszystko postaramy się chociaż troszkę oddać piękno, jakiego doświadczyłyśmy w ten ostatni październikowy weekend.🍁🌄🧡Podziwiając niesamowite kolory Beskidu Żywieckiego, przechodzące przez każdy odcień, od żółknącej zieleni do purpurowej czerwieni, miałyśmy niesamowitą okazję spotkać wiele zwierząt. Rozpoczynając wędrówkę u stóp gór widziałyśmy pasące się krowy, konie i kozy 🐄🐎🐐. Pnąc się coraz wyżej mijałyśmy górskie zagrody, gdzie witały nas kolorowe kury i białoszare gęsi🐓. Zdobywałyśmy kolejne szczyty, aby w końcu usiąść na jednym z nich i zjeść obiad, wsłuchując się w wesołą melodię dzwonków wiszących na szyjach puchatych owieczek🐑.A jakby tego było mało, schodząc ze szlaku spotkałyśmy prawdziwego króla lasu - swoim dostojnym porożem przywitał nas jeleń🦌. Drogę powrotną przeciął nam rudy lis🦊, a na odjezdnym, lądująca w potoku górskim długonoga czapla i (niestety już martwa) wielka jak dłoń ropucha. Każde nowo napotkane stworzenie było witane okrzykami entuzjazmu i radości, tak jak i każdy widok ukazujący doliny i pozłacane szczyty. Ilość postojów na podziwianie tego piękna była równa liczbie plus nieskończoność! Fragment Księgi Rodzaju, o stworzeniu świata i człowieka, który rozważałyśmy podczas Godziny Światła pomógł nam jeszcze bardziej docenić to piękne otoczenie 🥹I jakby tego było mało, pod koniec naszej 18-kilometrowej trasy dostałyśmy prezent premium w postaci podwójnej tęczy🌈❤️! W tym momencie nie pozostało nic innego jak tylko płakać ze szczęścia 🥹…,,I jak tu można nie być szczęśliwym?! …"✒️ Róża Dąbrowska i Wiktoria Pieńkosz📷 niezawodna Monika WójcikOgnisko bł. M. i A. Quattrocchi, 8. Hufiec Warszawski ... See MoreSee Less